top of page

עוגן 4: לאכול כמו שהטבע התכוון

לאורך הדרך אספתי לי מנטוריות מקרוב ומרחוק, שעזרו ועוזרות לי לשמור על תזונה בריאה, בעיקר באתגר הזה של עבודה מהבית. אחת מהן היא ג'יימי איסון (Jamie Eason) מאמנת כושר שסיגלה לעצמה אורח חיים בריא והפכה לגורו.

לג'יימי המתוקה יש כמה טיפים ממש טובים, שהצלחתי לאמץ עוד לפני שהפכו לטרנד.

If you can't read it - Don't eat it

אחד הטיפים של איסון הוא: If you can’t pronounce it, Don’t eat it, כלומר – אם את לא מצליחה להבין מהם המרכיבים שכתובים על התווית מאחורי המוצר – תחזירי למדף, אל תכניסי הביתה אפילו. ואני מוסיפה: הגוף שלך ראוי ליותר.

מאז התחום כולו התפתח, הפך לטרנד וקיבל את השם Clean Eating. אני החלפתי את המילה pronounce ל-read כי זה יותר זורם לנו הישראלים, אבל מה שחשוב זה - שהפכתי את זה לעוגן.

אני לא מכירה המון בתים שהכלל הזה מתקיים בהם במאה אחוז, אבל אני רואה מגמה כזו גם במקומות עבודה, בגני ילדים ובתי ספר, במסעדות: חומרי הגלם מוגשים יותר ויותר קרובים לעצמם ולאיך שהטבע התכוון. אני יודעת שהמצב נשאר בכי רע ככל שמתרחקים מהמרכז לכיוון הפריפריה, אבל יש התעוררות והלוואי שהיא תגיע גם לשם.

בכל אופן, אני חושבת שלגוף שלי מגיע קצת יותר מתזמורת של כימיקלים שאלוהים יודע מה הם עושים לטווח הקצר והארוך. מחקרים תמיד יש לכאן או לכאן, אז גם במקרה הזה החלטתי פשוט להקשיב לעצמי ולהיגיון.

לכן אימצתי את העוגן הזה – וזה הפך לכלל ברזל בשגרה שלי:

לפני שאני מכניסה משהו לפה, אני מוודאה שהוא כמו שהטבע התכוון

זה אומר שבהתקף נשנונים - אני אעדיף אפרסק על פני במבה. בקרייסס של ארוחת ביניים - אני לא אפלח לילדים את הקליק, אלא אקח לי תמר, או איזה חטיף אחר שאני יודעת שהוא קרוב לעצמו ולטבע.

נו, הבנת את הרעיון.

צנוניות זה הפופקורן שלי

איך אני מוודאה שזה מתקיים? שומרת על מלאי של אוכל בריא שהוא גם זמין – מהיר להכנה וכיפי לנשנושים.

אם את מרגישה שאת לא שם וכל הדיבור הזה לא ממש מתחבר אלייך – יש לי בקשה קטנה, בשבילך. לא בשבילי:

קחי לך יום אחד.

אחד!

שבו תכניסי לגוף רק אוכל נקי.

טבעי.

גם אם חטאת ממש קצת בסוך היום – תשאלי את עצמך איך היה ואם היה כזה קשה. אל תשכחי לעדכן אותי.

בהצלחה, אחות.


תעקבי אחריי, זה שורף קלוריות

אני מבטיחה לשלוח רק דברים עם ערך ולשמור על המייל שלך בסוד

בשטח זה
אף פעם
לא יהיו
פרסומות
 
(אם כבר להתנקות מג'אנק, לא?)
bottom of page